27 February 2006

Hjälp säpo!

I väntan på formuläret. Nu är det dags att göra din insats i kriget mot terrorismen.

Som du vet, tror Säpo att terrorister gömmer sig i alla möjliga miljöer. Säpo tror sig också kunna identifiera den potentiella terroristen - innan man själv förstått att man är potentiell terrorist. De finns överallt. Överallt!

Därför bör du göra din medborgerliga plikt och checka av följande lista mot dig själv och din granne. Dessutom sparar vi en massa skattepengar när vår oroliga säkerhetsintendent slipper göra arbetet:

- Är du muslim?
- Är du invandrare eller allmänt svartmuskig?
- Umgås du med invandrare?
- Har du någon gång frånvarat från ett föräldramöte?
- Känner du dig lite allmänt utanför?
- Tycker du att USA:s invasion av Irak och Afghanistan var orättfärdiga?
- Har du besökt någon hemsida, vars innehåll kanske kan tänkas påverka läsaren i allmänt "asocial" riktning?
- Har du någon gång svurit över Sveriges ryggradslösa utrikespolitik?
- Är du skolelev som fått dåliga betyg och riskerar att missa ditt gymnasieval?
- Har du deltagit i, eller tänker delta i, en strejk eller demonstration?
- Är du medlem i en eller flera föreningar?

Om du eller din granne uppfyller en, eller ännu värre, flera av dessa punkter så är du en potentiell terrorist som Säpo behöver få kännedom om. Anmäl dig själv - eller din granne - till Säpo snarast möjligt.

Skriv till
Säkerhetspolisen
Rikspolisstyrelsen
Box 8304
104 20 Stockholm

eller e-posta till
sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se

Märk brevet "Jag är terrorist".

4 comments:

Anonymous said...

Aldrig trodde jag att du skulle gå säkerhetspolisens ärenden Petteri! Ni finnar ska visst alltid utmärka er som de duktigaste blattarna :-)

Emma said...

Jag tror jag måste lägga mig på tangentbordet och skratta tills jag kiknar! Underbart Petteri.

Fredriksson said...

Perkele Petteri. Du klömmde domm viktikaste frååkorna:

Hejjar du ppå Finnnland när du tittar ppå iishokki?

Slåår du särringen på säfften när Suomi förloorade finaalen?

Anonymous said...

Om allt detta hör till terrorister är jag en av de.