07 February 2006

Botkyrkabloggen kick off!

Har länge velat omkring, funderande på att starta en blogg - nu är det alltså äntligen gjort. Denna blogg tar oftast sitt avstamp från ett stökigt kontor i det mångkulturella Botkyrka - kommunen som ligger strax sydväst om Stockholm.

Jag kommer skriva om ett Botkyrka som borde se lite annurlunda ut. Och jag kommer skriva om hur ett Botkyrka ser ut. Jag kommer skriva om en fördummad borgerlighet, om en allt för feg och förvirrad socialdemokrati, om hur det är att vara en kontorsråtta i ett kontor med allt för dålig luftventilation... Eller rättare sagt - jag ska försöka skriva om detta, det kan snarare kunna bli nån form av egenterapi, ett personligt blahej där felaktiga prepositioner trängs med rättshaveri i stavning! Vi får väl se...

Jag som skriver heter Petteri.

1 comment:

Ali Esbati said...

Rock n roll.